Celem projektu było stworzenie prostego programu interaktywnego, który wprowadza uczniów w świat microPythona, rozwinie ich wiedzę geograficzną oraz pozwoli na zabawę. Nie jest wymagana szeroka wiedza z zakresu projektowania, nie jest także wymagany ciężko dostępny sprzęt. Wszystko koncentruje się na prostych mechanizmach losowania oraz mapowania pikseli.
1. Płytka ESP8266
2. Ekran OLED I2C
3. 2 przyciski ,,microswitch''
4. 8 przewodów męsko-męskich
Komputer
Założeniem projektu było stworzenie prostego programu, który przybliży uczniom podstawówki programowanie w microPythonie, ale też przy okazji rozwinie ich w obszarze geografii oraz pozwoli im uczyć się poprzez granie w grę.
Program sam w sobie nie jest wymagający- losuje z przygotowanej wcześniej bazy map jedną, wyświetla ją na ekranie, po czym zadaje pytanie ,,Co to za kraj?'', gdzie znowu dochodzi do losowania (tym razem złej odpowiedzi). Bez względu na poprawność odpowiedzi, program ponownie wybierze nowe granice i gra toczy się dalej.
Największym ograniczeniem tutaj jest pojemność naszej płytki- początkowo map było więcej, jednak nie mieściły się one w pamięci procesora. Zostały one utworzone na bardzo przydatnej stronie, którą zostawiam w linkach referencyjnych. Trzeba było niestety ograniczyć się do mniejszej ilości krajów, które następnie wgraliśmy na płytkę. Kolejnym problemem okazał się brak/niesprawność modułu ,,random'' w microPython. Należało samemu utworzyć funkcję losującą, bazującą na tej samej z języka programowania C.
Projekt jest bardzo interaktywny- użytkownik jest w stanie od razu zobaczyć to, co programuje. Uczy także o działaniu funkcji randomizera- tworzenie jej od podstaw. Rozgałęzienia programu na inną dziedzinę, to jest geografię, również go ubogaca. Użytkownik może poszerzyć swoją wiedzę z zakresu granic państw.
Podsumowując, projekt łączy w sobie programowanie, mapowanie oraz rozrywkę w postaci quizu. Bardzo prosty i szybki, idealny dla początkujących programistów.
Ustaw odpowiedni język programowania (ostatnia ikona powyżej)