Celem projektu było zaprogramowanie prostej gry przy użyciu środowiska Arduino. Program został napisany przy pomocy technologii AI oraz strony https://javl.github.io/image2cpp/ która umożliwia konwersję obrazu na tablice bajtów.
- Płytka Arduino UNO
- Wyświetlacz OLED I2C
- Płytka PCB z przylutowanymi przyciskami
Projekt był inspirowany klasyczną grą w węża, która polega na sterowaniu położeniem węża, tak aby „zjadł” jabłka, które są losowo generowane na planszy, jednocześnie nie wpadając w samego siebie bądź w granice planszy.
Gra zaczyna się po naciśnięciu przycisku i trwa tak długo, aż gracz nie złamie zasad gry. Po skuciu się pojawia się napis „GAME OVER”. Sterowanie wężem odbywa się za pomocą dwóch przycisków: „w prawo”, „w lewo”.
Kod zaczyna się od inicjalizacji przycisków oraz rozmiarów ekranu, zadania wielkości siatki, jabłek i grubości węża. Najbardziej obszernym fragmentem kodu jest mapa bitów, dzięki której możliwe jest wyświetlenie grafiki na ekranie startowym (poniżej zamieszczony jest jej fragment).
Natomiast domyślna rozgrywka jest sekwencją pętli oraz warunków logicznych, które powtarzając się sprawdzają, czy spełnione są warunki gry, i albo umożliwiają kontynuację rozgrywki, albo wyświetlają napis ‘GAME OVER’ kończąc ją.
ZIP poniżej