Projekt Flanki to gra, w której dwóch graczy rywalizuje rzucając piłką w oddalony klocek.
Wygrywa gracz, który jako pierwszy zdobędzie ustaloną liczbę punktów. Kod napisano przy pomocy chatu GPT.
1. Płytka Arduino UNO
2. 3 przyciski monostabilne
3. wyświetlacz OLED SSD1306
Flanki to gra zręcznościowa, w której dwóch graczy rywalizuje rzucając piłką w oddalony klocek. Wygrywa osoba, która pierwsza zdobędzie określoną liczbę punktów. Gra zawiera elementy fizyki i liczby pseudolosowe. Na piłkę działa również siła grawitacji. Po uruchomieniu gry na ekranie pojawiają się ważne dla gracza informacje. Są to prędkość i kierunek wiatru, liczba punktów, aktualny gracz oraz zmienny, w czasie, kąt nachylenia rzutu. Prędkość wiatru działa poziomo i losowana jest z zakresu -1 do 1, a kierunek określa strzałka skalowana odpowiednio w zależności od wartości wiatru. Aby rzucić piłkę gracz musi nacisnąć i przytrzymać odpowiadający mu przycisk. Wtedy kąt rozstaje zapisany i powyżej pojawia się wypełniający się pasek. Jest to siła rzutu. Im dłużej trzymamy przycisk, tym z większą siłą rzucamy piłkę. Siła może się tylko zwiększać, więc jej wartość będzie stała jeśli osiągnie swoje maksimum. Program sprawdza kolizję piłki z klockiem i aktualizuje wynik jeśli któryś z graczy trafił. W sytuacji, gdy piłka trafi w podłogę lub w ścianę za klockiem, tura gracza mija i gra drugi gracz. Po wygranej pojawia się krótka animacja wygranego gracza. Gra wraca do pierwotnego stanu z wyzerowanymi licznikami. Jest również przycisk RESET, który zeruje punktację. Można go zainicjować w dowolnym momencie podczas gry.
Kod napisano przy pomocy chatu GPT.
ZIP poniżej