ARKANOID NA OLED | ARDUINO UNO

Typ_projektu
Arduino
Zdjecie główne
Krótki opis projektu

 

Projekt implementuje klasyczną grę zręcznościową "Arkanoid" na wyświetlaczu OLED, sterowaną za pomocą Arduino UNO. Gracz steruje platformą odbijającą piłki, które rozbijają znajdujące się na górze ekranu bloki.

Gra pozwala na dostosowanie poziomu trudności poprzez zmianę liczby piłek, ich prędkości oraz szybkości platformy w specjalnym menu startowym. Rozgrywka kończy się po utracie wszystkich piłek, z możliwością powrotu do menu i restartu gry.

Niezbędne elementy

1. Płytka Arduino UNO lub kompatybilna

2. Shield SIC Game Console

Sprzęt

Komputer PC z Arduino IDE

Opis projektu

 

Projekt implementuje popularną grę zręcznościową „Breakout” na platformę Arduino UNO z wyświetlaczem OLED. Gracz steruje platformą odbijającą piłki, których celem jest rozbijanie rozmieszczonych na ekranie bloczków. Rozgrywka kończy się, gdy wszystkie piłki spadną poza ekran.

Gra oferuje menu startowe, w którym użytkownik może ustawić liczbę piłek, ich szybkość oraz szybkość ruchu platformy. Rozgrywka toczy się na wyświetlaczu 128x64 piksele z wykorzystaniem biblioteki Adafruit SSD1306.

ELEMENTY PROGRAMU

1. EKRAN POCZĄTKOWY

Program rozpoczyna się od menu ustawień, gdzie przyciskami 8 i 10 użytkownik wybiera opcje i zmienia wartości, a przyciskiem 9 rozpoczyna grę. Przycisk 7 pozwala wrócić do menu z dowolnego momentu gry.

2. OBSŁUGA WYŚWIETLACZA

Wyświetlacz OLED jest obsługiwany przez bibliotekę Adafruit SSD1306, z której użyto funkcji rysowania prostokątów, tekstu i czyszczenia ekranu. Komunikacja odbywa się przez magistralę I2C.

3. FUNKCJE

Wszystkie funkcje zostały uporządkowane w kodzie głównym i sterują:

  • ruchem piłek,
  • sprawdzaniem kolizji z platformą, ścianami i bloczkami,
  • rysowaniem grafiki na ekranie,
  • obsługą menu i ustawień użytkownika.

4. REGUŁY GRY

  • Piłki odbijają się od platformy, ścian oraz rozbijają bloczki.
  • Gra kończy się, gdy wszystkie piłki spadną poza ekran.
  • Liczba piłek, ich szybkość oraz szybkość platformy są konfigurowalne.

5. AKTUALIZACJA STANU PLANSZY

Plansza aktualizuje się w pętli głównej loop() co kilkanaście milisekund, dzięki czemu możliwa jest płynna animacja gry i interakcja z grą w czasie rzeczywistym.

6. KONTROLA UŻYTKOWNIKA

  • Lewo/prawo (przyciski 4 i 5): sterowanie platformą.
  • Przycisk 9: rozpoczęcie lub restart gry.
  • Przycisk 7: powrót do menu.
  • Przyciski 8 i 10: nawigacja i zmiana ustawień w menu.

Film:  https://youtube.com/shorts/pPc4bVM5_1U?feature=share

 

Zdjęcia
kod programu

#Kod w pliku ZIP

Pliki_projektu
Tagi
#arduino #gra#projekt #innowacja