W ramach tego projektu została zrealizowana gra Pong, przeznaczona do rozgrywki 1 na 1 na elastycznej matrycy LED o wymiarach 16x16 pikseli. Obecnie gracze sterują paletkami za pomocą dwóch przycisków, poruszając się w górę i w dół.
1. Płytka ESP8266
2. Elastyczna matryca 16x16 - 256 LED RGB - WS2812B
3. 4 przyciski
Projekt zakłada stworzenie gry Pong, w której gracze rywalizują ze sobą na elastycznej matrycy LED o wymiarach 16x16 pikseli. Mikrokontroler ESP8266, zainstalowany z interpreterem MicroPython, pełni rolę centralnej jednostki sterującej. Gra jest zaprojektowana do rozgrywki 1 na 1, gdzie każdy gracz steruje swoją paletką za pomocą dwóch przycisków.
Funkcje gry:
1. Sterowanie paletkami: Gracze korzystają z dwóch przycisków do poruszania swoimi paletkami w górę i w dół, kontrolując tym samym odbicie piłki.
2. Trajektoria piłki: Piłka zmienia swoją trajektorię w zależności od miejsca odbicia od paletki, co dodaje element taktyczny do rozgrywki.
3. Przyspieszanie piłki: Piłka przyśpiesza przy każdym odbiciu, zwiększając tempo gry i utrudniając zadanie graczom.
4. Konfigurowalne parametry: Szerokość paletki, szybkość poruszania się paletki oraz szybkość piłki są łatwo konfigurowalne, co pozwala dostosować grę do preferencji graczy.
Możliwości rozbudowy:
1. Zliczanie i wyświetlanie wyniku: Dodanie funkcji śledzenia punktacji i wyświetlania wyniku graczy.
2. Interakcje z użytkownikiem: Umiejętność dostosowywania różnych parametrów przed rozpoczęciem gry, takich jak kolor paletki czy szybkość poruszania się, aby dostosować do indywidualnych preferencji.
3. Graficzne ulepszenia: Możliwość dodania efektów wizualnych, animacji lub innych elementów interaktywnych dla zwiększenia atrakcyjności wizualnej gry.
Kod w plikach